Pages

woensdag 5 juli 2017

Stamping Techniques 101: Heat Embossing


Heej hallo! Op de eerste woensdag is het tijd voor de bloghop van Stamping Techniques 101. Ik doe in deze bloghop mee samen met een aantal collega's van over heel de wereld. Het thema van deze maand is Heat Embossing.

Bij Heat Embossing stempel je met een soort 'plak inkt' genaamd Versamark. Hier overheen strooi je embossing poeder wat je vervolgens verhit met een Heat Tool. De poeder smelt en dat geeft een subtiel structuur effect in de vorm van je afdruk.


Maar wat nou als je de embossing poeder nou een anders zou willen gebruiken? Ik vertelde dat je het over een plaklaag kan strooien en verhitten. Dus heb ik gebruik gemaakt van onze nieuwe Multipurpose Adhesive Sheet om een de achtergrond uit te stansen.

 

Na het stansen heb ik de vorm uitgeknipt langs de randen en de eerste beschermlaag verwijderd. Daarna heb ik geheel op Whisper White Cardstock geplakt. Vervolgens heb ik goed gewreven met mijn Bone Folder en daarna de tweede beschermlaag verwijderd. Wat achter blijft is een plaklaag in de vorm van de stans. Hierover heb ik gouden embossingpoeder  heb gestrooid. Na het verhitten was het resultaat een mooie gouden vorm als achtergond.


Dit effect kun je natuurlijk ook creĆ«ren met Gold Foil maar dan krijg je een dikkere laag  en dit was niet het effect wat ik wilde. De plaklaag van de Multipurpose Adhesive Sheet is mooi dun waardoor het resultaat subtieler is. 

Vervolgens heb ik met een Sponge Brayer Pool Party inkt aangebracht en de gestempelde en uitgestanste bloem en bladeren op de achtergrond bevestigd. Het geheel is afgemaakt met White Pearl Accents en een strikje.

Deze techniek kun je natuurlijk ook gebruiken om structuur aan te brengen door met Versamark de bloemen te stempelen en daarna te verhitten.

Hop gauw verder naar mijn collega Heike Vass die ook weer een mooi project heeft gemaakt met deze techniek door op de next button te klikken. 
Dit was het kaartje van vandaag. Ik hoop je snel weer te zien voor een nieuw blogberichtje. 



Deelnemende collega's:
Carmen Morris (ikzelf)




4 opmerkingen:

Marlieke zei

Heel leuk weer!
Die Multipurpose Adhesive Sheets zijn sowieso wel heel veelzijdig; zo fijn dat die in het assortiment zijn gekomen! Heb er ook al op diverse manieren dankbaar gebruik van gemaakt.

Heike - born2stamp.com zei

What a really really cool idea! Have to try this out... Thank you very much Carmen!

Sandi MacIver zei

wow, what a great way to use the sheets, and you explained it beautifully...and your card is absolutely stunning.

Leonie Schroder zei

oh my gosh yes ... what an awesome idea! Thanks for the reminder Carman and hope you have an awesome time in Thailand x