Pages

zondag 30 juli 2017

Stampin' Up! ~ Daisy Delight


Goedemorgen op deze druilerige zondag. Een goed moment om mijn achterstand in kaartjes te realiseren. Helaas heb ik niet veel tijd en het zijn er nog wat dus besloot ik om eens te casen. Het origineel van deze kaarten is een ontwerp van Helene den Breejen voor het Share a Perfect Day Event waar we een Make & Take hebben verzorgd. Kun je geloven dat ik gisteren pas de doos met materialen heb kunnen uitpakken? Gelukkig maar want ik kwam nog 4 ongebruikte pakketjes tegen en die kwamen toch wel goed van pas.


Ik vind Sorry soms een heel nutteloos woord. Ik probeer mijn kinderen altijd te leren dat je pas sorry zegt wanneer je daadwerkelijk spijt hebt van iets en wanneer je de intentie hebt om iets niet meer te doen. Ik betrap mezelf er wel eens op dat ik het woord te vaak en te makkelijk zeg. Ik meen het dan overigens wel hoor! De set Sorry for Everything is dan ook echt een set die heel goed past in mijn collectie met teksten. Op een kaart versterk je het woord en pas je het aan naar hetgeen je wilt zeggen want in het Engels wordt het woord ook in andere contexten gebruikt. Bijvoorbeeld wanneer je iets jammer vindt of bijvoorbeeld heel erg. De teksten heb ik gecombineerd met de Daisy Delight Bundel.


Zoals jullie wellicht weten was deze bundel heel lang niet verkrijgbaar. Na de lancering van de jaarlijkse catalogus ging deze set 'viral'. De hele jaar voorraad van de bundel is verkocht in minder dan twee maanden! Als dat geen Best Seller is... Enkele klanten hebben dan ook lang moeten wachten op de bundel. Hoewel het niet mijn schuld was toch een sorry kaartje.


Wanneer je als demonstratrice niet voldoet aan je kwartaal minimum dan vervalt je inschrijving. Soms moeten mensen stoppen door uiteenlopende redenen. Het is nooit leuk te zien dat mensen moeten stoppen die zo veel plezier hadden in Stampin' Up! Een kaartje om ze een hart onder de riem te steken.


Van deze kaart kan ik er wel 100 op voorraad hebben. Bij gebrek aan een goed werkende verjaardagskalender vergeet ik wel eens een verjaardag.


En als laatste een kaartje voor iemand die op het moment een beetje kwakkelt. Wanneer mensen ziek zijn heb je de standaard beterschapskaartjes maar er is niet veel voor iemand die zich niet zo lekker voelt.

Zoals je hebt kunnen zien heb ik voor alle kaarten dezelfde materialen en layout gebruikt. Met hier en daar een verandering in de layout of de embellishmets heb ik toch 4 verschillende kaartjes kunnen maken in minder dan een uur zonder dat 'productiewerk' van de kaarten afdruipt.


Maak jij wel eens een serie kaartjes achter elkaar? Of gebruik jij vaker dezelfde layout al dan niet aangepast? Maar ook als je net begint met kaartenmaken dan is het casen (namaken en kleine veranderingen aanbrengen) een hele goede manier om je vaardigheden te ontwikkelen. Probeer het eens uit zou ik zeggen!

Hele gezellige zondag en ik hoop je snel weer te zien bij een volgend blogberichtje.







3 opmerkingen:

alma.heijenk@gmail.com zei

erg mooie kaartjes, gelukkig heb ik niet hoeven wachten op deze daisy stempel set. ik ben er heel blij mee!!!
Gisteren heb ik zelf twee kaarten gemaakt met stempel set, de basis hetzelfde en toch anders.
fijne dag vereder, groet Alma

Marlieke zei

Wat zijn ze weer mooi!
Ja hoor. Ik maak ook wel eens een hele serie van bijna dezelfde kaartjes. Ander kleurtje dsp / inkt / etc. Als de spullen er dan toch liggen...net zo gemakkelijk...

Jacqueline DH zei

Leuke kaartjes zeg!