Pages

vrijdag 19 februari 2016

Vintage Vrijdag #44: Rose Garden & Butterfly Basiscs


Goedemorgen allemaal! Heb je dat ook wel eens dat je soort van blijft hangen in dezelfde sets? Dat is nou bij mij het geval bij de set Butterfly Basics en de set Timeless Textures. Aan de ene kant een beetje saai maar aan de andere kant ben ik blij dat er een paar sets zijn die hun geld hebben opgebracht haha! Deze kaartjes heb ik gecombineerd met de bundle Rose Garden en die neig ik ook al op de stapel 'standaard op het bureau' te leggen. 


Als je net begint met Layering (meerdere stempels op een kaart) dan is de grootte van de kaart misschien wat intimiderend. Mijn tip is dan ook om te beginnen met een kleinere kaart. Die zijn snel 'vol' en daardoor vind je makkelijker de balans.


Zoals je ziet heb ik bij dit kaartje niet eens veel stempels of materialen gebruikt om een oud uiterlijk te realiseren. Het is de kleurencombinatie die het hem hier doet. De gesponste randjes en spettertjes maken het geheel af. De roos heb ik gemaskeerd en opgevuld met de honingraad stempel.


Bij deze kaart heb ik het cluster gecreeerd door de de roos te gebruiken als versiering. Ik had niet echt de roos nodig maar de ondergrond. Het idee kwam naar boven nadat ik gewerkt had met de stempel voor de challenge van vorige week. De vlinder bevat verschillende kleuren en dat heb ik gedaan door met verschillende kleuren Stampin' Write markers op de stempel te kleuren en af te drukken. Voor de randjes heb ik een stempel uit de set Timeless Textures gebruikt waarna ik nog eens heb gesponst met Crumb Cake. Hoewel de basis van deze kaart hetzelfde is als de kaart hierboven heb ik er een zogenaamde 'step up' van gemaakt door het cluster wat meer te vullen.

Beide kaarten hebben een basis maar van 9,5 x 9,5 cm. Uit een A4 vel cardstock kun je dus 3 van deze kaartjes halen. Een envelopje zou je eventueel kunnen maken met de Envelope Punch Board  die nu ook heel toevallig in de aanbieding is bij de Weekly Deals.

Aanstaande zondag plaats ik een verzamelbestelling! Zit er iets voor je bij van de Weekly Deals of wil je iets anders bestellen? Als je meedoet met deze verzamelbestelling dan betaal je geen verzendkosten. Ik wens je een gezellig weekend!

1 opmerking:

TheFireFlyStudio67 zei

These are just beautiful!