Pages

woensdag 21 mei 2014

Caseing (to case)

Ik ben dol op ons personeelsblad en kijk dan ook elke keer weer uit naar het volgende nummer. Hij verschijnt eens per 2 maanden. Deze keer ontdekte ik op de achterkant een artikel over CASEing (keesing). Niet nieuw want de meeste kennen de termen: pikken, namaken en liften wel. Alleen had de redactie zo'n mooie, positieve omschrijving hiervoor dat ik ben gaan zitten om deze kaart te casen. Want wat is er nou niet leuke als oprecht geïnspireerd te raken van een leuke kaart?


Ons motto bij Stampin' Up! is: Inspire, Create and Share. En wat dat betreft past casen dus perfect bij onze werkwijze. Het biedt je de mogelijkheid om uit je comfort zone te stappen en een kaart te maken die je normaal gesproken niet zou maken of om een nieuwe techniek te proberen die je nog niet hebt gedaan. Je kunt het project simpelweg namaken maar je kunt ook elementen er aan veranderen.

Bij deze kaart wordt er gewerkt op de basis. Ik gebruik meestal een aantal lagen. Waarom? Geen idee! De moeite waard om te proberen. Daarnaast vond ik het wel interessant om een doily eens van een andere kleurtje te voorzien. Hiervoor heb ik een aantal druppeltjes inkt refill in wat alcohol opgelost en met behulp van een Spritzer heb ik het kleurmengsel vervolgens op de doily gespoten. Hoewel ik wel elementen van de kaart heb veranderd vind ik dat ik heel dicht bij het origineel ben gebleven en ik ben ook erg tevreden met het resultaat.

Gebruikte materialen
Cardstock: crumb cake (basis) en Pool Party
Inkt: Soft Suede, Real Red en Crushed Curry
Stempels: Perfect Pennants

Geen opmerkingen: